Nieuwe corona maatregelen en wedstrijden voor morgen.

Het kabinet heeft vanwege de hoge coronacijfers nieuwe maatregelen bekendgemaakt om besmettingen tegen te gaan. Zo moeten alle ‘niet-essentiële’ sectoren de komende drie weken tussen 17.00 en 05.00 uur dicht. Daar vallen de voetbalver. ook onder!

Voor het morgen 27 november hebben de nieuwe maatregelen nog geen gevolgen. Voor de trainingen na het weekend is dit wel ingrijpend. Als er vanaf 17.00 uur niet buiten, in de frisse lucht en eventueel met de kleedkamers op slot, kan worden getraind, dan kan dit ook consequenties hebben voor het vervolg van de competities. Want vroeg of laat is het spelen van wedstrijden in het weekend niet meer verantwoord als hier niet voor kan worden getraind. De KNVB gaat alle scenario’s per categorie (de A-categorie en de pupillen, junioren en senioren in de B-categorie) in kaart brengen en zal komende week een besluit nemen.
Wordt vervolgd!

En dan nog even een update qua v.v. Arum/Stormvogels’64 wedstrijden voor morgen 27 november:
Door de corona-perikelen e.d. zijn voor morgen in ieder geval de wedstrijden van de JO19-1, It Twadde, JO14-1 en de JO13-1 afgelast of verplaatst. Deze avond, 26 november zou het nieuwe JO07-1 team een oefenwedstrijdje spelen. Die is afgelast wegens het slechte weer.
De JO09-1 was sowieso vrij.Wedstrijden van de JO11-2, JO11-1, JO17-1, O23 en Arum 1 gaan voor alsnog door!

26 november 2021