Rondje langs de velden…

Door de corona-perikelen en niet bespeelbare velden e.d. werden de wedstrijden van de JO19-1, It Twadde, JO14-1 en de JO13-1 afgelast of verplaatst. Ook de oefenwedstrijd (26-11) van het nieuwe JO07-1 ging niet door en werd afgelast wegens het slechte weer. De JO09-1 was sowieso vrij.En dan bleven er nog vijf teams over die in actie kwamen.

Arum 1 wint na een spektakelstuk in Nieuwehorne met 7-4 van UDIROS. Meteen sublieme voorhoede en vijf goals van……. (Het verslag van Tim Jaarsma komt zo spoedig mogelijk wrs. 29-11)

Van de wedstrijden van de JO11-2, JO11-1, JO17-1 en O23 vind je hier de uitslagen en (binnenkort) de verslagjes.

JO11-2
Verloor thuis met 6-2 van AVC uit Sexbierum, verslag volgt!

JO11-1
Verloor in Achlum met 12-4 van St. Anna, maar was het helemaal eerlijk….
Verslagje volgt.

JO17-1
Won thuis in Arum met 5-0 van Leeuwarder Zwaluwen. En blijft meedoen om het kampioenschap, ze staan voorlopig tweede in de stand. het verslag:
Na de flitsende topper van vorige week moesten we afgelopen zaterdag aantreden tegen Lwd Zwaluwen uit ‘Stiens’. We starten meteen goed en hadden de wedstrijd al snel onder controle. Het resulteerde in de eerste 10 minuten in 1 kans voor Thomas.Lwd Zwaluwen hanteerde veel de lange bal en dat zorgde veer weinig gevaar..na een kleine wisseling in het veld werden we steeds gevaarlijker en dit resulteerde al snel in grote kansen…De eerste goal viel dan uit een corner. Na het verlengen bij de eerste paal kon Mathijs Buma vrij inkoppen…1-0.Daarna kwam Arum volledig in hun spel.De bal werd geweldig rond gespeel en dan komen de kansen..Rinnert was even aan set met een schot vanaf de zestien liet hij de keeper kansloos..net voor de rust kregen we nog een vrij trap.Deze was ook voor Rinnert en kon de keeper wederom de bal uit het net vissen,zodat we met 3-0 gingen rusten.De 2de helft moesten we doorgaan en de tegenstander niet in de westrijd te laten komen…Lwd Zwaluwen probeerden door van achteruit op te bouwen de aansluiting weer te krijgen, maar onze verdediging stond weer als een huis…Ook de 2de helft hadden we weer veel kansen,maar we gingen daar wat onzorgvuldig mee om. Totdat Menne vd Veen sterk doorbrak over rechts en de bal ook nog heel strak voorzette, kon Jildert gemakkelijk binnentikken…Dit was de beslissing…maar de mooiste goal moest nog komen..Rinnert brak door op links en kon de bal geweldig om de keeper heen krullen…zijn 3de….5-0Het was vooral weer leuk om te zien hoe de jongens voetballen. Op naar volgende week GAVC. (aldus Michel)

O23
Door gebrek aan aanvallers lieten we ze (ONT) opbouwen wat ze slecht deden, zo kwamen we vaak in balbezit, uit een mooie aanval werd de bal goed terug gelegd op de opkomende Jort die beheerst afrondde, na 30 minuten kreeg Hielke de bal op het middenveld en met een prachtige boogbal (zijn specialiteit) schoot hij over de keeper 2-0.Voor rust de wedstrijd onder controle. Na rust een feller ONT. We werden meer en meer achteruit gedrukt. Jens schoot op de paal uit een prima voorzet. ONT scoorde de 1-2 maar we kregen nog genoeg kansen met weer een bal op de paal nu van Menno. Een 15 minuten voor tijd viel de 2-2 een te zachte terug speelbal werd onderschept. Daarna werd het weer steeds slechter en het spel ook. Er had meer in gezeten…..Aldus coach Folkert.

27 november 2021