Arum wint van N.O.K.

Ter voorbereiding van de “tweede” helft van het seizoen, die op zaterdag 19 februari start met een thuiswedstrijd tegen Woudsend, speelt Arum 1 een aantal oefenwedstrijden. Afgelopen zaterdag 29 januari oefende het vlaggenschip thuis tegen vierde klasser N.O.K. uit Oudemirdum. Vanaf het begin was het voetbal van de Arum 1 verzorgder dan dat van de tegenstander. En Arum creëerde dan ook al snel een aantal kansjes. De eerste de beste kans die N.O.K. kreeg was een penalty. Echter de spits schoot op de paal. Aan de andere kant ging Dani door met waar hij voor de winterstop mee was geëindigd: scoren. En na een 20 minuten prijkte er een 1-0 op het scorebord. Arum had de score uit moeten breiden. Maar de vizieren stonden duidelijk nog niet op scherp. In de rust werden de prima spelende Aron en Wessel K. gewisseld voor Willem en na een blessure terugkerende Dirk Henk. Ook de tweede helft kreeg Arum de nodige kansen. Waarvan die van BT, een vlammend schot die op de lat uiteen spatte, meer had verdiend. Ook maakten twee talenten hun debuut deze middag n.l.: Hylke Talsma en Germ Epema. Beiden vielen prima in en de eerstgenoemde, zeer technisch begaafde speler, had de 2-0 op zijn voet. Maar de bal draaide net voorlangs. N.O.K. was eigenlijk niet bij machte om een vuist te maken in deze wedstrijd. Al met al weer een nuttige wedstrijd, zo verklaarde trainer Edwin clichématig na afloop. En overigens een prima fluitende Roel Dijkstra van Veenwouden. Enig smetje in de wedstrijd was het uitvallen van Jorrit. Hij lijkt voor langere tijd te zijn uitgeschakeld.

Maar verder was het ook weer een mooi begin voor onze vrijwilligers in al haar facetten van terreinknecht (zie foto), leiders, kantinepersoneel, huisfotograaf etc, etc.

Overigens voor meer foto’s van deze wedstrijd zie natuurlijk Facebook pagina van Willem Rienk Miedema

31 januari 2022