Zuur verlies voor Arum tegen Heerenveen.

Na de overwinning van vorige week bij Hielpen moest Arum zaterdag aantreden tegen Heerenveen, de nummer twee van de competitie. Op voorhand geen makkelijke opgave, maar Arum zit in een goede periode en ging dus vol vertrouwen de wedstrijd in.

Dat bleek ook wel toen de wedstrijd begon. Arum was niks minder en was ook het vaakst dreigend via schoten van BT en Dani. Alleen was het Heerenveen dat wel de grootste kans kreeg via de nummer 11, maar die raakte de bal oog in oog met Jesse helemaal verkeerd. Het dichtst bij een doelpunt was Tim die vlak voor rust een vrije trap op de paal krulde.

Ook na de rust ging het aardig gelijk op en bleef Arum de iets gevaarlijkere ploeg. Zo ging een inzet van Wessel uit een corner net voorlangs en mikte Dani nog een keer over. Heerenveen wist hier alleen een afstandsschot dat maar net langs de kruising ging tegenover te stellen. Een tijdje gebeurde er weinig, tot vijf minuten voor tijd Jeroen ontsnapte aan de rechterkant en Dirk-Henk wist te bereiken, maar zijn schot kon nog net geblokt worden door de laatste man. De corner die daarop volgde leidde een counter in voor Heerenveen en nadat de linksbuiten de bal met een gelukje meekreeg bediende hij de spits, die helemaal vrij kon binnentikken. Hierna ging Arum met alle veldspelers op de helft van Heerenveen nog op zoek naar de gelijkmaker, maar kansen leverede dat niet meer op.

Een hele zure en onnodige nederlaag dus voor Arum dat minimaal een punt had verdiend. Veel tijd om te treuren is er echter niet, want zaterdag a.s. wacht concurrent Bakhuizen alweer. Waar Arum het thuis erg lastig tegen had en in de slotseconde nog een punt wist te pakken. De wedstrijd wordt gespeeld in Bakhuizen en begint om 14.30. Tot dan!

5 april 2022