Dames overheersen in Easterlittens

Afgelopen vrijdag 13 mei j.l. was alweer de 4e speelronde. Helaas waren twee speelsters deze avond verhinderd en ging het team met een krappe selectie van 8 speelsters richting Easterlittens. Oosterlittens V1 was de eerste tegenstander en moest 4 doelpunten incasseren, uitslag van 4-0 was een goed begin van de avond! De 2e wedstrijd stond in het teken van de strijd om de 1e plaats in de poule, welke gaat tussen Oosterlittens V2 en de Arumer dames. Met een verschil van 3 punten in de ranglijst, zou bij winst de aansluiting een feit zijn. Bij verlies tja… dat in het achterhoofd was de spanning waarneembaar in de groep. Van begin af aan domineerden de Arumer dames de wedstrijd en hadden duidelijk veldoverwicht. Voldoende kansen werden gecreëerd, alleen dichter dan een schot binnenkant paal kwamen we niet. Wat resulteerde in een toch wel voor Arum teleurstellende eindstand 0-0. En zo bleef het verschil 3 punten tussen de beide teams. Vervolgens stonden de Tzummarumer dames klaar voor de volgende wedstrijd. Verschil met Arum is zeker aanwezig al biedt het Tzummarumer team steeds meer tegenstand, Arum wist deze wedstrijd met 2-0 winnend af te sluiten. Gelijktijdig werd op het naast gelegen veld de wedstrijd Harlingen – Oosterlittens V2 gespeeld, een spannende gelijk opgaande wedstrijd met wat later bleek een eindstand van 1-1. Tijd voor korte pauze, met een lekker kopje thee welke werd aangeboden door organiserende verenging. Een moment om de wedstrijden nog even te analyseren en met name de positie op ranglijst. De laatste wedstrijd deze avond was tegen de Harlinger dames, een ervaren team met goed positiespel waar de vorige speelronde van werd verloren en was ook voor Oosterlittens V2 eerder deze avond een gedegen tegenstander. Arumer dames waren gewaarschuwd en begonnen gemotiveerd aan de wedstrijd. Het leek wel of alles lukte, de ene steekpass was nog mooier dan de ander. Harlinger dames konden geen grip krijgen op het spel en zo werd deze wedstrijd beslist in het voordeel van Arum met 3-0. De doelpunten makers waren deze avond Ilona (3) en Anne (6), maar daarmee zeker niet de andere speelsters te kort te doen, een prachtige team prestatie! De sfeer in het team is fantastisch en lijken de dames steeds beter op elkaar ingespeeld te raken, “ ’t ging lekker vanavond!”.
Wetende dat de Arumer dames Oosterlittens V2 na deze avond op 1 punt zijn genaderd, in de laatste speelronde zal duidelijk worden wie uiteindelijk als 1e in de poule zal eindigen. Over twee weken te bewonderen in de voetbal-arena van Oosterlittens.

15 mei 2022