Rondje langs de velden….

Afgelopen zaterdag 14 mei stonden er vele wedstrijden op het programma. “Schoolkampen en andere kampen” zorgden ervoor dat de wedstrijden van de JO14-1, JO13-1 en JO17-1 werden verplaatst. De O23 had vrij. De tegenstander van It Twadde, ONS 3, kwam net als vorige week weer niet…
De andere teams konden gelukkig wel spelen:

JO07-1
Zaterdag ochtend mocht de JO-7 met 5 spelers naar MKV in Leeuwarden. Uitslagen waren 8-0 voor MKV; 3-0 voor Tzum 1 en Tzum 2-Arum 2-1 voor Arum goals zijn gemaakt door Jildert en Siem.

JO09-1
Yes we mochten weer balletje trappen! Uitwedstrijd tegen AVC Sexbierum. 9uur gingen de jongens en dame beginnen aan de wedstrijd. We zaten de hele eerste helft goed in veel balbezit en kregen daardoor veel kansen. Jurre louwsma wist er 1 in de schieten en gingen we met 1 tegen 0 de rust in. 2e helft pakten We het weer goed op en gingen beide teams mooi gelijk op in de wedstrijd. Wat veel spannende momenten opleverde. Na 40 minuten voetballen konden we de 3 punten mee nemen naar arum! 2-1 gewonnen super! Met oa nog een mooie goal van Jurre Dijkstra.

JO11-2
JO11-2 Arum – Oosterlittens
Wat een spannende wedstrijd afgelopen zaterdag. Twee ploegen, die gezien de wedstrijd mooi aan elkaar waren gewaagd. Vandaag deed Iris voor de eerste keer mee. Weer een mooie ervaring rijker. Met drie wissels en een lekker zonnig warm weertje gingen we de strijd aan. We kwamen 0-1 achter, maar dit was van korte duur.
Bij afwezigheid van Hylke, stond Redmar voorin met Marit. Siard schoof vanuit de achterhoede door naar het middenveld, dit pakte goed uit. Een mooie opzet van Siard, via Bram en uiteindelijk kwam de bal bij Redmar. Die wist hier wel raad mee en het werd 1-1. Toen even een moment van afwezigheid van Arum, waardoor het leek dat Oosterlittens de sterkere ploeg zou worden. We stonden dan ook zomaar 3-1 achter. Maar daarna al gauw weer de aansluiting. Redmar deed een afstandsschot, maar Marit zei later dat zij de bal nog schampte, een ‘combi-goal’ zullen we maar zeggen. Dit was ook de ruststand. Na rust waren we de eerste ploeg die tot scoren kwam. Eenzelfde situatie als Redmar/Marit, maar nu een schot van Bram, dat Redmar schamte, weer een combi-goal: 3-3. De 4-3 kregen we door een benutte strafschop. Uiteindelijk scoorde O’littens nog een keer en werden het nog een paar spannende 5 minuten, waarbij iedereen nog even vol aan de bak moest. Roan nog een paar goede reddingen, alle veldspelers nog veel inzet, waardoor de eindstand op 4-4 bleef staan. Super gespeeld!
Groet, Anno

JO11-1
Het Achlumer pleogje behaalde eeb fantastische overwinning 0-15 winst voor Stormvogels tegen LSC Sneek.

JO19-1
Afgelopen dinsdag speelde de JO19-1 nog een klansloze wedstrijd uit tegen Makkum JO19-2, eindstand 4-0. Maar afgelopen zaterdag:
Ja,ja,…ja,ja…!! Onze eerste punt van dit (lastige) seizoen.
Nadat het voor de rust weer mis leek te gaan, wisten wij er toch , tegen Makkum JO19-1, een gelijk spel uit te slepen.
Mede door een aantal spelers die het team op geweldige wijze, op sleeptouw namen (Jildert en Pieter), maar met name door de fantastische spelende Anne (waar de verdedeging van Makkum zijn handen vol aan had) die tot 2x toe scoorde. 2-2 !

16 mei 2022