Arum verliest van FVC.

Na de nederlaag van afgelopen week tegen Irnsum is Arum dit seizoen wel uitgevoetbalt. Het enige wat Arum nog kon doen was de sportieve plicht en met een goed gevoel het seizoen afmaken. Dat moest dan gebeuren in Leeuwarden tegen FVC.

Het begin van de wedstrijd was van beide kanten niet heel goed, maar het was de spits van FVC die na acht minuten helemaal vrij mocht inkoppen. Na die 1-0 was het Arum dat sterker werd en ook de kansen kreeg. Waar Kevin nog 2 kansen mistte, waarvan één op de paal was het Wessel die de 1-1 maakte, uit een mooie assist van Rinnert (die zijn basisdebuut maakte) schoof hij hem keurig in de lange hoek. Arum bleef aardig voetballen, deelde wel wat speldenprikjes uit, alleen wist niet meer te scoren. FVC deed dat nog wel voor rust en het was weer de spits die helemaal vrij in mocht koppen.

Na de rust een heel ander spelbeeld. Arum kwam niet meer aan voetballen toe en FVC wist een paar hele dikke kansen te creëren. Het was aan Jesse te danken dat het uiteindelijk bij 4-1 bleef. Wel positief aan de tweede helft was dat Marwin Tolsma en Pieter den Breejen hun debuut in Arum 1 mochten maken en aardig wat minuten mee hebben gedaan.

Arum heeft nu nog drie wedstrijden om het seizoen goed af te sluiten en de eerstvolgende is aankomende zaterdag thuis tegen Boornbergum, dat nog genoeg heeft om voor te spelen. Aanvang: 14.45.

De toekomst!

17 mei 2022