Rondje langs de velden…

De pupillenteams (op de JO07-2 na) speelden hun laatste wedstrijd in de eerste fase. It Twadde en de O23 pakten hun eerste punten en de juniorenteams waren al vrij. Voor de meeste teams is het nu twee zaterdagen vakantie. De pupillenteams en de juniorenteams beginnen dan op zaterdag 29 oktober aan hun 2e fase competitie!
Hier weer een aantal WhatsApp verslagjes en van de JO17 en O23 nog een link naar foto’s van de wedstrijd van vorige week!

JO07-2
Zie nieuwsitem: De JO07 afgelopen zaterdag in Arum klik hieronder: https://vvarum.nl/2022/10/10/jo07-afgelopen-zaterdag-in-arum/

JO10-1
Speelden tegen Bolsward net als vorige week weer een spectaculaire wedstrijd in Arum. Bij rust was het 4-1 voor Bolsward. De eindstand werd 5-5. verslagje volgt!

JO12-2
“Kansloos” was het commentaar van mede coach Nick van Dorsselear. in Easterein werd van S.D.S. JO12-1 met 7-1 verloren. Het doelpunt kwam van topscorer Hylke Brouwer. En daarmee eindigde dit team op een 7e plek in de eindstand wat betreft de 1e fase. Op naar de tweede fase!

JO12-1
De 12-1 (Achlumer team) moest ook een dikke nederlaag incasseren tegen de leeftijdsgenoten van O.N.S. JO12-1. Het werd 12-1 voor de Snekers die daarmee de winnaar werden van deze eerste fase! De JO12-1 eindigde in deze sterke poule knap op de zesde plek in de eindstand!

JO13-1
Afgelopen woensdag 5 oktober speelden de JO13 haar wedstrijd thuis tegen  SJO Broeksterboys/de Walden.
De laatste wedstrijd van de poule was een spetterend 4-4 gelijk spel tegen Broekster Walden na een spannende 1e helft met veel kansen over en weer werd er met de stand 3-3 de thee opgezocht
Na de pauze een nog spannender wedstrijd met over en weer veel kansen onrustige ouders maar minder goals .
Beide ploegen scoorden nog 1 keer en de 4-4 einstand was een terechte uitslag van een mooie voetbal pot.
Bedankt en tot fase 2🙋🏿‍♂️

JO15-1
Waren vrij en beginnen zaterdag 29 oktober aan hun 2e fase comeptitie

JO17-1
Waren vrij en beginnen zaterdag 29 oktober aan hun 2e fase comeptitie.
Hier nog wel de foto’s van vorige week uit tegen Zeerobben:

O23
In een mooie voetbalstrijd bepaalde de scheids de eindstand,
waar er enkele weken geleden nog met 7-2 werd verloren van leeuw. Zwaluwen
O23, was de wedstrijd van vandaag gelijkwaardig, het spel golfde meteen op en neer. En bij een aanval van de leeuwarders werd er goed ingegrepen, maar de scheids zag er een penalty in, deze werd goed genomen 0-1, door een faam(ueze) wissels kwamen Tieme, Marwin en Rinnert in het veld. Arum werd sterker en creeerde een aantal kansen, uit 1 van deze aanvallen leek Arum te scoren, echter werd de bal te zacht in geschoten, een verdediger van leeuw, zwaluwen schoot de bal hard tegen zijn eigen doelman en rolde zo de goal in 1-1 kort daarna scoorde Germ uit een goed genomen corner de 1-2. Bij de volgende aanval van leeuw, zwaluwen werd er weer prima ingegrepen door arum, maar weer zag de leidsman er een penalty in, maar met een prachtige redding voor kwam Arik een doelpunt.
Arum was op dat moment de boven liggende partij, na de rust gingen we voor de 1-3 en deze hing zeker in de lucht, uit een prima aanval van leeuw. zwaluwen werd het echter 2-2, het spel golfde nog steeds op en neer, uit in prachtig afstandschot maakt Hylke er 2-3 van. Arum lijkt op een mooie overwinning af te stevenen, maar helaas de scheids dacht er anders over, in de laatste minuut nog een hoge bal voor het doel van Arum, Arik torend boven iedereen uit, en stompt de bal weg, een speler van Leeuw. Zwaluwen loopt tegen hem op, en voor de derde keer ziet de scheidsrechter er een penalty in. Helaas kan Arik nu geen redding brengen 3-3, niet veel later wordt er voor het einde gefloten, gezien het spelbeeld een terechte uitslag, alleen jammer dat 1 man hier erg veel invloed op heeft gehad.

Er zijn van de wedstrijd van vorige week uit tegen Tzum O23 prachtige foto’s gemaakt door Lieuwe Bosch klik hier:  https://myalbum.com/album/QLjGnJDP48Hc

It Twadde
It Twadde toonde veerkracht en doorzettingsvermogen in de wedstrijd tegen Waterpoort Boys. In een fysieke wedstrijd tegen een ‘ouder’ (maar per se makkelijk) elftal moest er alles aan gedaan worden om de drie punten in Arum te houden. WPB hanteerde in de 1e helft veel de lange bal en daar had It Twadde lange tijd niet veel moeite mee. Ondertussen probeerden wij voetballend de fysieke duels uit de weg te gaan en soms lukte dat aardig met als gevolg dat de keeper van WPB aan het werk moest. Beetje pech had It Twadde met een bal op de paal. Aan de andere kant stond de keeper van It Twadde (Tjitse) niet te slapen (tot dan nog niet veel te doen gehad) en redde hij tot tweemaal toe uitstekend waardoor we gingen rusten met 0-0.

Na de rust hanteerde WPB hetzelfde spel maar zocht het ook voetballend iets meer de aanval en binnen 20 minuten stonden we helaas 0-2 achter. Met nog minder dan 20 minuten moest er wel wat gaan gebeuren. WPB was niet per se beter maar stond wel voor. Dus meer risico nemen, zoeken naar dat doelpunt en gebruik maken van de ‘betere’ conditie.

En daar was dan rond de 75e minuut dankzij een mooie aanval de aansluiting door Wessel H en meteen na de aftrap vol op jacht naar de gelijkmaker. WPB kwam er niet meer uit en wij konden elkaar uitstekend vinden. Binnen enkele minuten scoorde Wessel H weer en was het 2-2. Tevreden zijn met een punt of doordrukken? Tuurlijk de overwinning binnenhalen. Elke pass kwam aan en in de 84e minuut werd het 3-2 door hoe kan het ook anders Wessel H (hattrick voor de gelegenheids-spits…) WPB wilde alsnog een punt binnenslepen dus werd alles alsnog uit de kast gehaald en daardoor ontstond er nog meer ruimte voor It Twadde (met een beetje ‘Gallery-Play’) en uiteindelijk wist aanvoerder Mike de 4-2 te scoren waardoor de genadeklap in de 88e minuut werd toegediend en It Twadde kan genieten van de eerste overwinning dit seizoen!

10 oktober 2022