Arum pakt punt tegen N.O.K.

Voorafgaand aan de wedstrijd afgelopen zaterdag 29 oktober werd er een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan de slachtoffers, waaronder 2 leden, vader en zoon, van het naburige A.V.C. te Sexbierum, die bij het noodlottig ongeval op de Waddenzee een week geleden waren omgekomen.

Na deze minuut floot scheidrechter Albada voor het begin van de wedstrijd en ontspon zich een leuke wedstrijd waarin beide teams wilden voetballen. Arumer trainer Hein Frietema moest door blessures en 3 schorsingen weer heel wat aanpassingen doen in zijn opstelling. Met name achterin.
Hoewel Arum in het begin van de wedstrijd nog wel een aantal kansen creëerde was het vooral tegenstander N.O.K. die zonder enige moeite contant door de defensie van Arum heen sneed. Met kunst en vliegwerk en enkele prima reddingen van keeper Willem Miedema kon nog lang de nul worden gehouden. Echter na bijna een half uur spelen kwam N.O.K. via een penalty terecht op 1-0. Keeper Willem probeerde een te korte terugspeelbal nog te verwerken, echter hij was net te laat en dus een terechte strafschop. Nog geen minuut later lag de 0-2 via een vrije trap er ook al in. En een grote afstraffing leek aanstaande….
Met name ook in de opbouw was Arum zeer onnauwkeurig. Toch beleefde, ook omdat N.O.K. de wedstrijd niet in het slot gooide, Arum een opleving. Met name Jeroen en BT die beide na lang blessureleed (en nog altijd niet optimaal zijn) namen de ploeg op sleeptouw. En BT scoorde vlak voor rust via een prima actie van Jeroen de 1-2. Het is mooi om te zien dat deze twee spelers zo langzamerhand hun vorm weer terug krijgen. En wat ook prachtig is, is dat de “jonkies”; Pieter, Mathijs en Marwin prima mee voetballen.

Na rust ongeveer hetzelfde beeld. Al gaf Arum iets minder kansen weg. Maar zolang er maar 1 doelpunt verschil is hou je hoop….
En deze hoop werd drie minuten voor tijd verwezenlijkt door een prachtig afstandsschot van Jorrit, die daarmee een punt voor Arum 1 pakte. En kreeg N.O.K. dus het lid op de neus. Want dit gelijkspel voelde voor het team uit Oudemirdum getraind door oud-v.v. Arum trainer Pope Leffring als een nederlaag.
-Bij deze wedstrijd was er een Instagram actie: In welke minuut wordt het eerste doelpunt gemaakt. Pieter den Breejen mocht de prijs; een gesigneerde bal in ontvangst nemen. zie foto.
-Ook hebben Frank en oud trainer Edwin Wittink sinds afgelopen zaterdag een dubbel paspoort, zie foto. Naast het Nederlandse nu ook dat van Fryslân. (gekregen van de  vv Arum-selectie) Frank leert het Frysk Folksliet uit zijn hoofd voor de volgende thuiswedstrijd….
-Ook maakte Willem Rienk weer een aantal prachtige foto’s van deze wedstrijd. Hier staan een aantal afgebeeld, de rest kan worden bekeken op zijn Facebook pagina:https://www.facebook.com/willemrienk.miedema

1 november 2022