Arum wint van CVO.

Na drie gelijkspellen kon Arum 1 dan eindelijk weer eens een overwinning bijschrijven. En die overwinning was ook meer dan terecht.
Vanaf het begin was het duidelijk onze jongens gingen vol voor de winst. En bij een van de eerste de beste aanvallen had BT de openingstreffer al op zijn slof. Maar zijn inzet ging net naast. En ook omdat CVO wilde voetballen en op de aanval ging ontspon zich een levendig duel. Waar, wat betreft het voetbal, Arum de bovenliggende partij was.  In de 20e minuut kwam Arum terecht op 1-0. Een zeer fraaie actie van de 17-jarige Rinnert, (aan deze speler gaan we nog heel wat lol aan beleven, volgens een der vaste supporters) kwam Wessel H. in een uitstekende positie voor de goal. Hij ronde de kans fraai af in de 20e minuut. Diezelfde Wessel haalde daarna nog twee ballen aan de andere kant van de doellijn. Want CVO deed wel degelijk mee in deze partij.
In de tweede helft een zelfde beeld. Toch duurde het nog tot ongeveer de 70e minuut eer Arum weer scoorde. Een afgemeten voorzet van neef Jorrit werd ditmaal prima ingeschoten door Rinnert.
Toch werd het nog even spannend toen de verder prima fluitende scheidsrechter Zuidema, 10 minuten voor tijd een strafschop gaf aan CVO. Welke prima werd benut door CVO speler Jelte de Vries.
Gelukkig trok Arum twee minuten later al snel weer de stand na twee doelpunten verschil. Via een mooie aanval stuurde BT, Jorrit richting doel, die zijn goede wedstrijd beloonde met mooie schuiver. Diezelfde BT mocht, als hard werkende aanvaller in de slotmiuut ook scoren. Een prima actie van de andere 17-jarige in het veld; Mathijs werd even zo fraai afgerond door de Arumer topscorer.
Deze overwinning werd Arum gelijk de koploper van de grote grijze middenmoot (vierde plek in de tussenstand). In dat kader treft Arum komende zaterdag weer een tegenstander uit deze middenmoot namelijk LSC 1890.
Let op! Deze uitwedstrijd begint pas om 17.15 uur in Sneek.

De wedstrijden van Arum 1 zijn dus ook (meestal) weer live via Twitter te volgen, dankszij Maria. Zij maakte ook een aantal foto’s afgelopen zaterdag. Waarvan we hier een aantal plaatsen.

14 november 2022