Rondje langs de velden…

Het was afgelopen zaterdag 12 november j.l. weer een drukte van belang op de beide sportparken in Arum en Achlum. En als er vele thuiswedstrijden zijn heb je ook de nodige clubscheidsrechters nodig. Afgelopen zaterdag was het de beurt aan de “senioren”.  En we zijn als v.v. Arum altijd weer blij dat we genoeg scheidsrechters kunnen vinden voor de thuiswedstrijden. En deze zaterdag waren deze scheidsrechters opvallend allemaal senioren buitenleden, n.l.; uit Kimswerd, Makkum, Franeker, Hitzum en Harlingen.
Hier weer de WhatsApp verslagjes:

JO07-1
De JO-7 mocht deze zaterdag uit naar Blauwhuis. Door ziekte hadden we deze keer een klein team zonder wissels en speelden we 5 tegen 5, we mochten beginnen met thuisploeg Blauwhuis onze toppers gingen direct aan de leiding en het regende goals van Hidde Jildert en Djolie een mooie verdediging van Marit en Ruben zorgde voor een eindstand van 2-3 de eerste overwinning was een feit! Arum denderde door tegen DFC een gelijkwaardige pot met een mooi samen spel en 2 fantastische goals van Djolie en Hidde zorgde voor een eindstand van 2-2 super 😃 Na de limonade en even opwarmen in de kantine mochten we los tegen Tzum hier werd ook weer zo mooi samen gespeeld en Arum liet zien een echt team te zijn. Hidde en Jildert prikten de een na de andere bal er in dankzei mooie voorzetten van Marit Djolie en Ruben een mooie eindstand van 4-3 voor Arum. Met een trots gevoel zijn we terug naar huis gereden wat is er prachtig gevoetbald deze morgen nu maar voor Sinterklaas en vanavond de voetbalschoen maar voor de kachel ⚽️ tot volgende week

JO10-1
Leuke en fanatieke thuiswedstrijd gespeelt tegen Sint Annaparochie. Met heel veel kansen voor Arum gingen de mannen met 2-0 de rust in! qua doelpunten hadden er meer in gemoeten. Dus werk aan de winkel in de 2e helft! Maar Sint Anneparochie speelde in de 2e helft veel beter en kreeg Arum het moeilijk.. maar ook om te scoren. helaas bleef de stand hangen op een gelijk spel 2-2. Wat 3-2 had moeten zijn, Een schot voor een leeg doel.. helaas mis. Op naar de volgende 💪🏽

JO12-2
In een zeer spannende wedstrijd trok de JO12-2 vlak voor tijd de overwinning naar zich toe. Bram scoorde zeer fraai de 2-1 met een hoge bal in het goal. Een prachtige thuisoverwinning tegen S.D.S. volgens coach Geert. Die zijn zoon Roan prima keepen deze morgen!

JO12-1
De JO12-1 speelde in Achlum tegen het sterke Franeker. Na een mooie strijd waren de “klokkedieven” net met 2-0 te sterk.

JO13-1
De JO13-1 blijft het onderleiding van coach Douwe prima doen dit seizoen. Nu werd met 5-2 thuis Langezwaag verslagen. en de Arumers/Achlumers stijgen naar de tweede plek in de tussenstand.

JO15-1
Het is tot nu toe een zwaar seizoen voor de JO15. En dat heeft o.a. te maken met de te sterke competitie waarin dit team speelt. We hebben er als clubs helaas geen invloed op bij de K.N.V.B. aldus de voorzitter omdat er een pilot loopt bij de JO15 competities.
Er werd overigens met zeer veel inzet gespeeld deze zaterdag. Maar de koploper Bolsward JO15-1 was met 7-0 alsnog te sterk. Maar als de inzet blijft kan de eerste overwinning niet uitblijven.

JO17-1
Ook de JO17 speelt in een sterke competitie maar doet prima mee. Het is een competitie waar “iedereen van iedereen” kan winnen.
In een “mistige” wedstrijd had Arum redelijk de wedstrijd onder controle maar scoorde het niet in de eerste helft. Sneek Wit Zwart speelde zeker deze eerste helft prima mee. Het was eigenlijk zo’n wedstrijd wie het eerst scoort die wint de wedstrijd. En vlak na rust bracht Menno namens de thuisploeg eigenlijk de genadeklap al toe. En toen even later de andere spits Andrys de 2-0 liet aantekenen was de wedstrijd wel gespeeld.
2-0 werd ook de eindstand. En daarbij de complimenten aan de verdediging die weer de “nul” hield.

O23
De ziekenboeg is deze week helemaal leeg gestroomd zodat we in de voorhoede weer meer mogelijkheden hebben. Daarom koos de coach vandaag voor het vertrouwde 4-3-3 systeem, na een indrukwekkende peptalk en een goede warming-up starten we goed aan de wedstrijd. Tzum wordt vastgezet op eigen helft en er worden mooie aanvallen op de mat gelegd, Tzum krijgt daarin tegen bijna geen kansen, het enige wat ontbreekt is het afmaken van de kansen, en een oude voetbalwet treed ook vandaag weer inwerking, bij een rebound uit een afstandsschot reageert de spits van Tzum attenter en wordt de bal beheerst ingeschoten 0-1.
Maar we zijn allerminst uit het veld geslagen, we gaan door op dezelfde weg en zijn nog steeds heer en meester op het veld, in de rust volgen 2 noodzakelijke wissels, 2 talenten die nadrukkelijk aan de deur rammelen van het 1e worden gewisseld, zij sluiten aan bij het 1e. In de tweede helft is het even zoeken maar al snel loopt het weer prima, uit een mooi afstandsschot scoort Tzum echter de 0-2. En als snel daarna uit een misverstand tussen onze keeper en middenvelder de bal in het doel rolt is de wedstrijd gespeeld.
In de laatste minuut valt uit een corner nog de 0-4.
We hebben een goede wedstrijd gespeelt, en hebben laten zien dat we goed kunnen voetballen, als we deze lijn doortrekken komen de doelpunten vanzelf.

It Twadde
De wedstrijd ging helaas niet door, Bolsward belde af!

14 november 2022