3 punten na boeiend duel.

Het vlaggenschip der v.v. Arum pakte afgelopen zaterdag drie belangrijke punten in het kader van de aansluiting met bovenste plekken van de subtop. Het werd uiteindelijk een boeiende wedstrijd en daar zag het in het eerste kwartier niet naar uit. Al in de allereerste minuut kwam H.J.S.C. (Hommerts-Jutrijp) via een prima actie op 1-0 voorsprong. En daarna volgden nog een aantal prima kansen voor de H.J.S.C.. Ze hadden de wedstrijd in deze fase al kunnen beslissen. Arum kwam langzaam aan terug in de wedstrijd. Maar nauwkeurigheid in vooral in de eindpass ontbrak.
Na de thee kwam Arum sterk uit de kleedkamer. Het was vijf minuten na de rust toen BT op zijn onnavolgbare wijze voor de 1-1 zorgde. En nog geen drie minuten later lag de 2-1 voorsprong ook al in het netje. Rinnert kopte een bal prima door op “good-old” Nico die attent intikte. Vervolgens ging H.J.S.C. op zoek naar de aan sluitingstreffer. En aan beide zijden waren de nodige kansen te noteren en ontstond er een boeiende wedstrijd. Uiteindelijk kreeg H.J.S.C. een penalty, na een ongelukkige handsbal. Deze werd een kwartier voor tijd onberispelijk ingeschoten. Daarna gingen beide teams vol voor de winst en het talrijke publiek ging er nog maar eens goed voor zitten. De prima spelende Jeroen was dichtbij een voorsprong. Aan de andere kant tikte keeper Willem op sublieme wijze een bal uit de kruising (zie foto). Bij een overtreding op Jorrit mocht aanvoerder Tim een vijf minuten voor tijd aanleggen voor een vrije trap. Deze nam hij tactisch hard over de grond. En deze vrije trap werd vrijwel door iedereen gemist en plofte zomaar binnen bij de tweede paal. Daarna was het nog even billen knijpen maar de zo begeerde drie punten waren binnen. En zo nestelt Arum zich in de bovenste regionen van de 5e klasse A.
Na afloop was er wegens het 85 jarig bestaan van de v.v. Arum nog enkele prijsjes te verdelen. Willem Rienk onze fotograaf, zie voor weer meer dan 100 prachtige foto’s van deze wedstrijd op zijn facebook pagina: https://www.facebook.com/willemrienk.miedema , won de prijs voor de goede uitslag van de wedstrijd. De drie draaiend prijzen gingen naar Rinnert, Pier en Afke! Zie foto’s

29 november 2022