Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 1 april kwamen bijna alle teams weer in actie. De JO13 en O23 waren vrij. Maar de overige teams moesten bijna allemaal uit spelen. Alleen de JO12-1 (Achlum) en de JO07-2 (Arum) kwamen thuis in actie. Hier weer een verzameling van de WhatsApp verslagjes e.d.:

JO07-2
Waauw!! Wat een ochtend 😃 JO7-2 mocht het thuisfront verdedigen en hoe! Met maar 4 spelers wisten we dat het pittig zou worden maar wat hebben ze enorm goed gevoetbald. We mochten van start met de JO7-3 van Franeker vrij in het begin kwam het openingsdoelpunt van Hidde een prachtige goal die met een omhaal zo naar binnen werd geschoten! (Trotse mem) daarna volgde Jort Koopmans met een heel hard schot 2-0 Hidde scoorde nogmaals 3-0 en even later maakte Jort Koopmans de 4 en later de 5-0 Fantastisch!
Toen door met de JO7-2 van Franeker een ploeg met meer ervaring, Arum had van de winst geproeft maar kwam langzaam op gang na de inmiddels 0-3 van Franeker werd Arum wakker, werk aan de winkel! Hidde maakte de 1e 1-3 niet veel later was daar Jort Koopmans 2-3 en door een super voorzet van Marit maakte Jort Nadema er in de laatste minuten een gelijkspel van 3-3 prachtige samenwerking! Toen super trots de box in voor limonade.
Super gespeeld allemaal!

JO07-1
Afgelopen zaterdag mochten we in Franeker voetballen!
Eerste wedstrijd Nijland- Stormvogels
We begonnen niet heel sterk we kregen gelijk 1 om de oren.
1-0 het was een gelijkwaardige strijd kansen aan beide kanten.
Jimte wist de gelijkmaker te scoren 1-1
Toen met een mooie actie maakte Djolie de 2-1
Ferre scoorde de 3-1

DFC-Stormvogels
DFC begon erg sterk en wist de 1-0 te scoren.
Vlak daarna de 2-0
Stormvogels moest alle zeilen bijzetten om tot scoren te komen.
Jimte maakte er 2-1 van.
Daarna Ferre de 2-2.
DFC ging er vol tegenaan en maakte er 3-2 en daarna 4-2 van.
Achlum zou en moest winnen!
Ze zetten alles op alles, het was een mooie strijd tussen de beide teams.
Jimte maakte de 4-3.
De druk lag er vol op met nog een minuut te spelen wist Jimte de gelijkmaker te scoren 4-4
Het fluitsignaal klonk! Veel gejuich, goed gestreden💪

SC Franeker – Stormvogels
Deze wedstrijd was een doelpuntenregen!
Rienk opende de score met een prachtig schot 0-1
Daarna weer met een mooie actie wist Djolie er 0-2 van te maken.
Toen met 2 mooie goals maakte Jurre er 0-4 van.
Jelle-Pieter kreeg een paar kansen maar hij wou er net niet in!
Daarna Jimte met 2 mooie goals 0-6.
Daarna Ferre met een mooi schot 0-7.
Franeker wist ook zijn goal mee te pikken en scoorde de 1-7.
Jimte maakte nog 2 mooie actie’s 1-9.
Was een mooie voetbalochtend, iedereen heel goed gespeeld👌💪⚽️

JO09-1
In de allereerste uitwedstrijd van dit seizoen. Werd er in Oosterlittens met 4-1 verloren. maar volgens gelegenheid coach Jeroen: “Ze hebben allemaal veel plezier gehad”,
En daar gaat het uiteindelijk allemaal om

JO10-1
We mochten uit spelen tegen Mulier. 2 weken terug ook gespeelt tegen Mulier en toen gewonnen met 6-2. Kijken of we weer 3 punten kunnen pakken. We begonnen sterk aan de wedstrijd en het balletje werd mooi rond gespeelt. Maar met een paar minuten te hebben gespeelt kwam de bal heel ongelukkig in ons doel.. Lucky goal voor mulier😉 we waren sterker dan Mulier alleen wou de bal maar niet tussen de palen van het doel belanden.. Net voor het einde van de eerste helft toch nog een goal voor Arum met een lange bal van Jilles kopte mulier hem in eigen goal. De rust in met een achterstand van 2-1. Tweede helft proberen om toch doelpunten te maken. Alleen zat het niet echt mee en konden we de winst niet mee naar huis nemen. Eindstand 5-1 voor Mulier. Over 2 weken maar weer proberen tegen Tzum.

JO12-2
Het Arumer JO12 team speelde een spannende wedstrijd tegen de kampioen van de derde fase. Bij rust stond er 2-2 op het scorebord. Hylke maakte na rust 3-2 en er leek een verrassing aan te komen. Echter een strafschop tegen keerde het tij. Na de 3-3 kwamen de Arumers niet meer aan te voetballen toe. En werd het 5-3 in Stavoren voor Q.V.C.

JO12-1
De Achlumer JO12 proberen voor het kampioenschap te gaan in deze vierde fase competitie. Vorige week werd er nog nipt gewonnen. Maar afgelopen zaterdag waren de Achlumers in eigenhuis veel te sterk voor O.N.T.

JO15-1
In Tzummarum tegen SJO AVC/Tzummarum speelden we heel goed en hebben we op eigen kracht gewonnen met 1-3 👍🏻. Aldus coach Mario.
Eerste paar minuten was het zoeken maar daarna kwam de diesel op gang en speelde we echt goed als team. De tegenstander wist niet meer waar ze het zoeken moesten. Het werd op een gegeven moment wel even grimmig. Maar we gingen gelukkig er niet in mee en bleven onze eigen spel spelen. Wat om gezet werd in een goede wedstrijd met 3 punten 👍🏻💪🏻

JO17-1
In deze spannende competitie troffen we het sterke Bolsward. In een leuke wedstrijd en van beide kanten met goed voetbal. De Arumer/Achlumer jongens waren in de eerste helft toch wel de betere ploeg op het voormalige C.A.B. veld. Maar konden het verschil niet in doelpunten uitdrukken. Maar de tweede helft kwam onze JO17 via Thomas en een prachtige aanval die werd afgerond door Andrys, in Bolsward, op een 2-0 voorsprong. Maar nadat, een van de uitblinkers, Harmen een vrije trap net op de lat zag belanden, werd Bolsward echt wakker en ontspon zich er nog een hevige strijd. Maar het bleef 0-2 voor ons. Komende zaterdag speelt het weer een belangrijke wedstrijd en nu tegen koploper Harlingen.

It Twadde
Mocht later op de dag op hetzelfde veld als de JO17-1 tegen Bolsward 7 aantreden.  volgens speler coach PG: 3-0 verloren, maar goede pot. Vooral de 2e helft. Als team goed gewerkt 💪🏻👍🏻

4 april 2023