Arum verliest in de Hommerts

Om zo snel mogelijk de vierde plek veilig te stellen zou het voor Arum prettig zijn drie punten te pakken tegen HJSC, alleen wint HJSC alles de laatste weken en laat Arum juist wat punten liggen.

Op het veld was hier niet veel van te merken. HJSC kreeg wel de eerste kans die door Nick (hij verving de geblesseerde Willem) werd gepakt. Arum was wakker en voetbalde goed van achteruit, waar Jorrit het als vervanger van de ook al geblesseerde Jacob het uitstekend deed. Toch ging Arum (dat zelf via BT en Dani wel gevaarlijk was) met een 2-0 achterstand rusten. HJSC mocht twee corners nemen. De eerste draaide er bij de eerste paal in en de tweede kon vlak voor de doellijn bij de tweede paal ingekopt worden.

De tweede helft was Arum helemaal de bovenliggende partij. BT kreeg meteen een enorme kans, maar schoot voorlangs. Het spel bleef zich vooral afspelen op de helft van HJSC, alleen leidde dat niet tot hele grote kansen. De eerste keer dat HJSC voor de goal van Arum kwam was het wel weer meteen raak, het was de rechtsbuiten die de bal uit de counter in de korte hoek schoot. Nu moest Arum helemaal alles of niets spelen en na een mooie aanval werd het snel 3-1 door Jeroen die de bal goed binnenschoof. Arum bleef het proberen, maar tot echt grote kansen leidde dit niet meer.

Zo heerste er bij Arum het gevoel dat er meer in had gezeten, maar dat er wel goed gevoetbald werd.
“Denk dat we vandaag qua veldspel 1 van onze beste wedstrijden hebben gespeeld. Helaas wel verloren maar zeer tevreden met de inzet en het veldspel wat we op de mat hebben gebracht” concludeerde trainer Hein na afloop. En dat moet toch een goed gevoel geven voor de laatste vier wedstrijden die nog op het programma staan. Te beginnen met de thuiswedstrijd tegen Espel zaterdag a.s. Aanvang: 14.45.

25 april 2023