Dames en 35+ in actie

Vrijdag 21 april j.l. kwamen de 35+ en de Dames teams in actie wat betreft de vrijdagavond competitie. De Dames waren in Arum en de 35+ in Wirdum bij W.W.S. hier de verslagen:

35+ in Wirdum
Onder heerlijke omstandigheden kon er vrijdagavond weer een lekker balletje worden getrapt. Ondanks de grote groep spelers, waren er toch een groot aantal verhindert, waardoor de reserve lijst moest worden aangeroepen. Ook de eerste en tweede doelman waren verhinderd, waardoor Tjerk weer even onder de lat stond. Even op routine, zeggen we dan! Met 7 man (= geen wissels) startten we de eerste wedstrijd tegen Dronrijp. Dit werd een 2-0 verlies, maar leuk gevoetbald. Daarna WWS. Dit ging al weer een stuk beter. Inmiddels waren Ruud en Reimer ook gearriveerd, waardoor de wissel carrousel weer in werking kon gaan. Dit komt zo nu en dan wel even goed uit. We spelen dan wel 35+, maar meer dan de helft is toch al 45+ 😉 De bal ging al weer leuk rond, wat uiteindelijk resulteerde in een 2-0 overwinning.
Dan altijd weer het lastige Foarut. We kregen leuke kansen, maar konden het net niet vinden. 1-0 achter en wederom een grote kans op 1-1, maar helaas. Foarut maakte hem wel, waardoor we met 2-0 het schip in gingen.
De laatste pot was tegen Minnertsga. Ook een ploeg om leuk tegen te ballen. Door een mooie combinatie tussen Jouke en Ysbrand, kwamen we op 1-0 voorsprong. Minnertsga drong aan, maar kwam, door goed keeperswerk en een knappe verdediging niet tot scoren. Helaas voor ons, werd het toch nog 1-1. Weer een gezellig potje vrijdagavondvoetbal. Op naar de volgende!!

Dames in eigen huis.
De dames mochten afgelopen vrijdag weer los. De tweede speelronde stond op het programma in het enige echte Arum zelf. Voordat de dames los konden moest eerst de gehele zwart gele brigade op de foto, want met alle nieuwe dames erbij hebben we inmiddels een erg groot dames team. Nadat Anneke alle knappe koppen op de foto had gezet konden de dames beginnen met de warming-up. Als eerste op het programma stond de “derby fan Arum”. Arum VR1 tegen Arum VR2. Het blijft apart om tegen elkaar te spelen, maar dat weerstond niemand van beide teams. De strijd was begonnen, waarbij het Jeanne van VR2 als eerste lukte om te scoren, bleef VR1 niet achter. Vol in de aanval en met een voorzet van Ilona wist Femmy de bal in het net te schieten. Met een eindstand van 1-1 waren beide teams zeer tevreden. Na een goed begin van de avond voor beide teams werd het tijd om de strijd aan te gaan met de andere tegenstanders, ONS Sneek V2, NOK/Bakhuizen VR1 en Oosterlittens VR2. Arum VR1 begon goed met een 0-1 overwinnen op NOK/Bakhuizen dankzij het doelpunt van Femmy. Arum VR2 ging de strijd aan met Oosterlittens. Jasmijn en Anne wisten te scoren. Dit eindigde in een gelijkspel 2-2. De damesteams konden gelijk door naar de volgende wedstrijd. Voor Arum VR1 stond koploper ONS Sneek op het programma en voor Arum VR2 NOK/Bakhuizen. Arum VR1 speelde een goede wedstrijd tegen ONS en wist zijn mannetje te staan. Met een voorzet van Linda en een knappe uithaal van Ilona kwam het tot een eindstand van 1-1 en waren de dames erg voldaan. Bij Arum VR2 werd er even gebaald. Helaas wist NOK/Bakhuizen van de dames te winnen met 0-1. Snel vergeten en door naar de volgende wedstrijd, want voor dames VR2 stond ONS alweer klaar. Met vol goede moed gingen de dames de strijd aan. Een wedstrijd waar hard werd gewerkt om de koploper geen enkele kans te geven. En dat beloonde zich in een overwinning van 0-1 waarbij Anne de winnende goal scoorde. Na een hele avond voetballen mochten de dames van Arum VR1 de avond afsluiten tegen Oosterlittens. Jammer genoeg een wedstrijd waar de dames erg van baalden en verloren met 0-2. Maar geen tijd om al te lang bij stil te staan, want de derde helft was begonnen. De derde helft ging nog lang door en we kunnen terugkijken op een geslaagde avond waarbij we in totaal 10 punten hebben binnen geharkt.

Op vrijdagavond 12 mei zijn de dames te bewonderen in Sneek. Supporters zijn natuurlijk altijd welkom. Kun je er helaas niet bij zijn? Houd dan onze Instagram in de gaten. Daar houden we je volledig op de hoogte!

25 april 2023