Weer een mooie vrijdag voor de 35+ en de Damesteams

35+:Tikkie breed, keeper klemvast, drie longen en VAR-momentje

Afgelopen vrijdag 12 mei hebben we voor de tweede keer een bezoekje gebracht aan sportpark Schatzenburg tussen Dronryp en Menaam. Deze keer was Dronryp de gastheer. Vanwege het dorpsfeest in Menaam, was Foarut afwezig en ook Minnertsga was deze avond verhinderd. Daarom vanavond dus alleen tegen WWS en Dronryp. Omdat de spelregel is, totaal een uur te voetballen, speelden we deze keer een half uur tegen elke tegenstander. Met 2x 15 minuten leek het nog een echte wedstrijd.
Het was de avond van Ysbrand, tikkie breed, keeper klemvast, inhoud van 3 longen en VAR-momentje.
De 5 doelpunten die deze avond voor Arum vielen, kwamen allemaal op de naam van Ysbrand. Waar de afstand schoten, 1:1 tegen de keeper niet succesvol waren, waren het het ‘tikkie breed’ en dan schot op goal allemaal doeltreffend.
De eerste wedstrijd tegen WWS kwamen we op achterstand. Uiteindelijk boog de achterstand om in een 2-1 voorsprong, waarna de 2-2 volgde. Het bleef spannend. Maar uiteindelijk werd het 3-2 en was dit ook de einduitslag. Even een half uurtje rust en daarna tegen Dronrijp. Die hadden net een wedstrijd in de benen, wat achteraf voor ons een voordeeltje was. Dronrijp begon sterk, maar Tjerk (die wederom keepte) was de stabiele factor en klemvast. Daardoor hielden we in de beginfase de nul en bleven we gemotiveerd om te scoren. En dan hebben we Willem als plaaggeest voor de tegenstander. Wat ‘vroeger’ al het geval was bij het eerste, maakt Willem altijd nog veel meters over het veld. Je soms denkt dat ie ‘3 longen het’. Dus even een keertje mee naar voren, tikkie breed (en doelpunt je door Ysbrand). Uiteindelijk kwamen we 2-0 voor. Laatste kans van de wedstrijd was een echt VAR momentje. De keeper ver voor de goal en vanaf de middellijn een afstand schot op goal. Maar zoals eerder al gemeld, was dit vanavond niet aan Ys besteed. De bal belandde onderkant lat en stuiterde net voor de lijn of…..
In ieder geval een mooi overwinning. De laatste avond van het seizoen is 26 mei in Arum!! Oant sjen!!

Dames stropen de mouwen op!
Afgelopen vrijdagavond 13 mei vond alweer de derde speelronde plaats, dit keer bij ONS in Sneek. Iets om naar uit te kijken, na al het oefenen tijdens de trainingen. De carpool indeling was met behulp van onze groeps-App weer gemaakt, via Witmarsum (Femmy, Marrit en Jeanne) en Bolsward (Naomi en Marrit) en Tjallie vanuit Easterein op eigen gelegenheid met een selectie van 17 speelsters op naar Sneek. Zonnetje erbij, grasveld op veld 3 lag er strak bij, alles aanwezig voor een prachtige voetbalavond. Door afwezigheid en blessures van een aantal speelsters bij VR1 team een iets wat aangepaste opstelling, resulteerde in een onwennig begin. In de eerste wedstrijden bleken ONS en Easterlittens iets te sterk, werd van Bakhuizen met goed voetbal en prachtige doelpunten gewonnen en in de laatste onderlinge wedstrijd was VR2 de betere.
Het VR2 team in de vertrouwde opstelling weet elkaar steeds beter te vinden. Vliegende start tegen Easterlittens (2-0 voorsprong), eindigde helaas in de laatste minuut uiteindelijk in gelijkspel, van ONS werd nipt verloren, waar de laatste twee wedstrijden winnend werden afgesloten.
Om een wedstrijd te winnen, is een doelpunt altijd welkom. De doelpuntenmakers deze avond waren: Jeanne (2), Ilona, Anne (5), Marrit, Tirza, Emmy en Marith. Waar de achterhoede met volle inzet hun goal hebben verdedigd en onze keepsters Naomi en Marrit de nodige reddingen hebben verricht. Het blijft tenslotte een teamprestatie, allemaal dikke voldoende voor de inzet!

Met aanmoedigingen langs de lijn van de coaches Inez en Reino zijn er vele kansen gecreëerd. De vele verschillende doelpuntenmakers geeft vertrouwen, voor de laatste speelronde op vrijdag 26 mei in Easterlittens. Hier zal de beslissing gaan vallen wie zich kampioen mag noemen van deze voorjaarsreeks.

17 mei 2023