Arum 1 in de eerste ronde naar T.O.P.’63.

In het kader van de nacompetitie wat betreft promotie/degradatie wedstrijden 4e/5e klasse speelt Arum 1 komende zaterdag 3 juni in een uitwedstrijd tegen T.O.P.’63 in Oppenhuizen.
Arum pakte dus twee weken geleden in een spannende wedstrijd een periodetitel tegen Bakhuizen. Oftewel Arum 1 was toen zeker van de vierde plek in de eindstand van de 5e klasse A wat recht geeft op promotiewedstrijden. Tot Ons Plezier (TOP’63) uit de “Top en Twel” won vorige week de laatste competitiewedstrijd en verzekerde zich daarmee van de 12e plek in de eindstand van de 4e klasse A. En dus nu treffen (door de KNVB district Noord bepaald) TOP’63 en Arum elkaar in een onderlinge wedstrijd om de finaleronde te bereiken. Deze finaleronde zal dan volgende week zaterdag 10 juni plaatsvinden op neutraal terrein tegen de nummer 11 van 4e klasse B; en dat is V. & V.’68 uit Garijp.
Maar natuurlijk eerst deze “halve finale” wedstrijd tussen twee “oud bekenden”. In het verleden speelden deze beide teams al menig wedstrijdje tegen elkaar. In zowel competitie- als bekerwedstrijden. Arum en TOP’63 begonnen notabene als voorbereiding van het afgelopen seizoen nog met een oefenwedstrijd en staan dus nu aan het einde van dit voetbalseizoen weer tegen-over-elkaar. Maar nu in een wedstrijd waar, zoals een vaste Arum supporter het afgelopen zaterdag zo mooi zei, “Voor ons wat is te winnen (evt. promotie naar 4e klasse) en zij hebben alleen wat te verliezen (evt. degradatie naar 5e klasse)”.
Arum trainer Hein Frietema kan zaterdag beschikken over een nagenoeg fitte selectie: “We zijn er dus klaar voor!”
En hopen natuurlijk op een mooi resultaat in een altijd speciale nacompetitiewedstrijd.
Een wedstrijd waarin niet alleen de voetbal- maar ook de mentale-kwaliteiten naar voren zullen komen.

Jubileum
Speelden we twee weken geleden in Bakhuizen tijdens het 100 jarige jubileum weekend van de thuisclub; nu spelen we tegen TOP’63 die haar jubileumfeest (60 jaar) komend weekend viert. Langs deze weg willen we TOP’63 dan ook van harte feliciteren met dit jubileum. Dus voor de thuisclub sowieso een feestje zaterdag a.s. Is er ook voor Arum een feestje te vieren na afloop van de wedstrijd omdat we dan de finalewedstrijd volgende week mogen spelen?
We zullen het allemaal beleven komende zaterdag 3 juni 2023 op sportpark “de Bosk” te Oppenhuizen.
Aanvang 14.30 uur
Arum supporters: komt allen!

Overigens: Als de stand na de reguliere wedstrijdtijd gelijk is, volgt twee keer een verlenging van een kwartier. Daarna volgen eventueel strafschoppen.

2 juni 2023