Tjitse, Rinnert, Ruurd en Anne winnen!

De voorzitter schreef het al in het programmaboekje voor het voetbalkaatsen: “Traditie?”

Door de corona ontstaan en nu een traditie aan het worden?
Om in 2020 het seizoen af te sluiten (slotfeest mocht niet) bedachten een aantal A-selectie leden een activiteit wat voldeed aan de toenmalige “anderhalve meter” maatschappij. Het werd het “Voetbalkaatsen”. En met 10 partuur was het zeker een succes. De kransen waren aangepast aan de regels van die tijd. Met 1,5 meter lint en een mondkapje….
In 2021 waren de corona regels alweer iets versoepeld. Maar een Slotfeest mocht nog niet. Vandaar dat er toen weer werd gekozen voor het “Voetbalkaatsen”. Vorige jaar dus wel een Slotfeest, maar werd er als activiteit een toernooitje georganiseerd door Dennis Pollema, (schoolopdracht van het CIOS) En nu anno 2023 gaan we het weer proberen met het “kaatsen met een voetbal”.
Klik hier voor het programmablad met de lijsten: Voetbalkaatsen 2023

En het werd weer een succes. Met heerlijk weer starten we om 14.30 uur met de eerste omloop. Met maar liefst 14 partuur bij de Heren ook heel mooi 4 partuur bij de Dames. En wat vooral positief is; en belangrijk voor een traditie, er deden vele junioren (van 15 jaar en ouder) mee. En dan heb je de toekomst voor meerdere edities…?
In ieder geval de 3e editie van het v.v. Arum voetbalkaatsen was een mooi evenement als onderdeel van het Slotfeest!
Na twee omlopen bij de Heren werd er tijdens de penaltybokaal en bedankjes even pauze gehouden maar om een uur of zeven werd er gestart met de halve finales. Er waren prachtige partijen bij. Op een mooi veld (met dank aan de Kaatsvereniging Willem Westra) waren de finales iets voor 9 uur afgelopen.

Dames

De Dames speelden drie ronden met elke keer andere samengestelde parturen en een individueel klassement. Anne Brouwer won uiteindelijk de eerste prijs met 21 punten! (de volle mep)
Tweede werd Tjallie Houtsma, ook 21 punten, met net even iets meer tegen eersten. Anke Kleiterp en Femmy Keuning wonnen de beide derde prijzen!

Heren
Bij de heren dus 14 partuur (een record) en een herkansingsronde, zodat iedereen twee parijen kon Voetbalkaatsen. Hier konden uiteindelijk de mooie kransen, gemaakt door Doetie Anne, door scheidsrechter Nico Bruinsma worden uitgereikt aan Ruurd, Tjitse en Rinnert!
Hier de gehele uitslag:
1. Ruurd Faber, Tjitse Ben Hoekstra, Rinnert Tolsma