Beker: Arum 1 – IJ.V.C. 1

Komende zaterdag 9 september speelt Arum 1 haar tweede bekerwedstrijd tegen derde klasser IJ.V.C. uit IJlst. Twee seizoenen terug speelde IJ.V.C. nog in de vijfde klasse bij Arum. in twee jaar tijd zijn ze twee keer gepromoveerd. Een zeer knappe prestatie.
Vorige week speelde IJ.V.C. tegen de andere derde klasser in deze bekerpoule Franeker 1-1 gelijk. Arum verloor nipt van A.V.C. in Sexbierum. Afgelopen dinsdag speelde Arum in IJlst ook al tegen IJ.V.C. Deze oegenpot eindigde toen in 2-2. Een wedstrijd waarin IJ.V.C. overigens wel de bovenliggende partij was. Maar waar Arum twee keer op voorsprong kwam.
Volgende week speelt Arum weer uit (het is al zes seizoenen terug dat Arum in een bekerpoule 2 thuiswedstrijden mocht spelen) en dan gaat het naar de academiestad Franeker.
En dan start op zaterdag 23 september de competitie met de revanchewedstrijd van de nacompetitie uit tegen TOP’63 in Oppenhuizen.

7 september 2023