Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 9 september alweer de tweede wedstrijdronde, van zowel beker als competitie. De wedstrijden JO15 en JO11 waren verplaatst i.v.m. dorpsfeest in Sexbierum. It Tredde was vrij. En de JO10? die mochten met het prachtige weer naar Terschelling; hier weer de korte WhatsApp verslagjes:

JO10
Vanochtend vroeg met het team op pad naar Harlingen om de boot naar Terschelling te halen. De heenreis ging met de snelle boot en waren we zomaar op het eiland. Daarna met de bus naar sportveld te Hoorn en waren we precies op tijd.
In de wedstrijd kwamen we vlot op voorsprong maar we kregen al gauw ook de gelijkmaker tegen. Daarna ging het los en werd het voor de rust door 3 goals van Ewald en 1 van Siem 4 – 1.
De 2e helft ging ook vlot van start en kwamen er meer tot scoren. Ryan, Yashmine, Siem en Ewald kwamen tot scoren en sloten we de wedstrijd af met 9-1. Door haast om de bus terug te halen werd het penaltyschieten overgeslagen. Aangekomen op de haven hebben we lekker patat gegeten en nu ravotten op de boot.

JO07
Op deze mooie warme zaterdag ochtend hadden de mannen en vrouw van de JO7 hun eerste wedstrijd van het seizoen op de velden van Franeker de 1e wedstrijd was tegen het thuisteam en begon met een goal van Marit (2x) daarna tikten Hidde (5x)en Jort Koopmans (3x) er een rij goals in en eindige dit potje in 1-10 toen door met Tzum ook hier was Arum koploper en werd er na 8 min afgefloten Arum ging met de winst naar huis 6-0 goals werden gemaakt door Hidde (3x) Marit (2x) en Jort Nadema (1x) tot volgende week!

JO09
Vandaag gingen we naar Oosterlittens voor een lekker potje voetbal!
Het was alleen erg warm 🥵
We begonnen een beetje slapjes ( nachtkaatsen nog in de beentjes )
Oosterlittens wist hier dankbaar gebruik van te maken en maakte er 1-0 van.
Er volgden nog wat kansen voor Oosterlittens maar Ferre stond goed te keepen.
We begonnen een beetje wakker te worden en creëerden zelf ook wat kansen. Jimte maakte de 1-1
Oosterlittens maakte uit een hoekschop de 2-1
Met een prachtige aanval van Jort naar Jurrre die speelde af naar Sam die met een prachtige actie er 2-2 van maakte.
Het ging gelijk op met aan beide kanten wat kansen, oosterlittens kon net voor rust er nog 1 maken 3-2.
Na een peptalk in de rust begonnen we erg sterk aan de 2e helft, Fayen stond op goal en die deed het super!
Rienk stond weer sterk te verdedigen en maakte het de aanvallers van Oosterlittens knap lastig!
We hadden de ene mooie aanval na de andere maar de keeper van oosterlittens hield alles tegen, maar met een snelle aanval: Jorn speelt op Ferre die geeft een mooie steekpass op Jimte GOAL 3-3.
Jelle-Pieter geeft de bal af aan Djolie die schiet rakelings langs de paal, nog steeds 3-3
We deden er nog een tandje bij en met weer een prachtige aanval maakte Jimte de 3-4.
De eerste winst is er!!
Super gespeeld dames en heren.
Tot volgende week

JO12
Volgens Coach Geert waren de beide teams Arum en Terschelling aan elkaar gewaagd. Maar de Terschellingers scoorden makkelijk. De einduitslag werd 0-4.

JO13
Jammer genoeg hebben we verloren maar er zit progressie in, aldus coach Marco. In Achlum werd er tegen SDS met 2-6 verloren.

JO17
Tot een tien minuten voor tijd was er eigenlijk niet veel aan de hand voor de JO17. De tussenstand van 2-1 voor de Arumers/Achlumers was misschien nog wat aan de magere kant. Echter de toen de scheidsrechter in Berlikum de thuisploeg een discutabele strafschop gaf. Sloeg de vlam in de pan. En werd er ook nog ongelukkig in de laatste minuten verloren met 3-2. Berlikum zelf won niet, wij hebben ze de overwinning gegeven als dus de teleurgestelde coach. Toch kon hij voor het vertoonde spel zeer tevreden zijn. Het kan beter maar de doelpunten van Andrys en Jan Friso waren fraaie aanvallen.

It Twadde
Inval coach Lieuwe, het kost de vereniging weer geld, vond het 5-1 verlies uit tegen Heerenveense Boys geflatteerd. Een 5-4 verlies had een reëler beeld gegeven. En met de warmte was 1 wissel te weinig. De tegenpartij had er namelijk 6! Kars scoorde overigens wel fraai!

10 september 2023