Dames en 35+ op BOTR toernooi

Afgelopen zaterdag 9 september speelden de Dames 30+ en het 35+ van de vereniging op Best Of The Rest toernooi te Harlingen. De Dames werden zeer knap tweede. Hier het verslag van coach Joris:

Tweede
Afgelopen zaterdag heeft ons dames team voor de tweede keer deelgenomen aan het BOTR-toernooi georganiseerd door plaatselijke fc in Harlingen. Bij de dames V30+ categorie waren 7 teams aanwezig, verdeeld in twee poules. Onder zomerse omstandigheden werden de wedstrijden vanaf 14:00 uur gespeeld. Het veld was qua formaat iets aangepast en daar had niemand iets op tegen, ha maar ook de veldbezetting 6×6. Bij ons dames team waren het Baukje, Ilona, Anke, Tjallie, Femmy, Linda en Dianne die tijdens de wedstrijden de mouwen omhoog stroopten, bij pauze momenten verkoeling zochten en bijna onherkenbaar waren met een BOTR zonnebril op. Arum was ingedeeld in de poule met Franeker, Lycurgus en fc Harlingen. Tja, eerste wedstrijd was het Franeker die twee keer op voorsprong kwam, maar uiteindelijk eindigde in 2-2 eindstand. Tegen Lycurgus en Harlingen werd gewonnen, resp 2-0 en 2-1. Met 7 pnt 1e in de poule, de finale was behaald, joeheee! Er werd goed gevoetbald en het scoren ging Ilona deze middag goed af, die alle doelpunten (6) voor haar rekening nam, de ene nog mooier dan de ander. Dan de finale…tegen BMJ V1 (Berlikum Minnertsga st Jacob), gelijk opgaande wedstrijd, waarbij BMJ uiteindelijk wist te scoren (1-0) en de felicitaties na afloop plaats vond. Arumer dames knap 2e plek, mooie beker en nog een gezellige nazit (live muziek).

35+: De voorbereiding…
9 september hebben we met de 35+ mee gedaan aan het Best Of The Rest toernooi bij FC Harlingen. Een zeer geslaagde middag en avond en goed om zo voor de start van een nieuw seizoen elkaar weer even op het veld te zien. We hadden er zin in.
Met 10 spelers gingen we ‘s ochtends al op het fietsje richting t havenstadsje. Eenmaal aangekomen werden we keurig ontvangen met een ‘goody-bier pitcher’ met zonnebrillen/consumtiemunten en een stamtafel. Mooi geregeld. Bij de 35+ hadden we twee poules van elk 5 teams en wij zaten bij FC Harlingen, Zeerobben, Franeker en FVC in. Op papier lastige tegenstanders. En dat bleek ook in de praktijk.
Vandaag was geen dag van doelpunten. Kansen daarentegen genoeg. De eerste wedstrijd tegen Franeker begon ook zo. Binnen een paar minuten al op voorsprong kunnen komen, maar het net werd niet gevonden. Het eerste doelpunt kwam helaas niet uit een aanval, maar een verdedigings actie en belande helaas in eigen goal. Eindstand 2-0.
Na een klein uurtje rust, was Harlingen de volgende tegenstander. Dit was een mooie pot en hadden we niet hoeven te verliezen. Kansen over en weer in het voordeel voor Harlingen. 1-0 verlies.
Met nog steeds geen doelpunten, maar genoeg kansen was de derde wedstrijd tegen FVC. Dit liep kort gezegd ‘voor geen meter’. Niks lukte en we konden elkaar even niet vinden. Na 15 minuten was het 3-0. Gauw vergeten.
De laatste wedstrijd tegen Zeerobben ging weer beter. Lekker op gras, dat was wel lekker voor de beentjes. Toch was ook Zeerobben te sterk voor ons. Een niet gezien handsbal door de scheids eindigde uiteindelijk in de 1-0. Maar goed, nog niks aan de hand. Toch werd het vrij vlot 2-0 en 3-0, waarna gastspeler Folkert de eer nog wist te redden met onze enige goal. Eindstand 3-1.
Een zeer geslaagd en super georganiseerd toernooi. Na de wedstrijden gezellig nog even wat gedronken met live muziek aanwezig. Aldus Anno
Voor ons een mooie voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Hieronder een foto impressie

10 september 2023