Gelijkspel voor Arum in Top & Twel

Eindelijk was het weer zover. Afgelopen zaterdag 23 september begon de competitie weer voor VV Arum 1. Met als tegenstander TOP 63 uit Oppenhuizen, waar vorig seizoen na een slechte wedstrijd nog redelijk kansloos van werd verloren in de nacompetitie. Meteen kans dus voor Arum op een soort van revanche.

Arum begon net als in de nacompetitie slecht aan de wedstrijd. TOP raakte al na twee minuten de paal en na tien minuten werd het al 1-0 na een makkelijk gegeven penalty, waar Irolt nog met de vingertoppen aan zat. Vlak na de 1-0 was het bijna weer raak, maar Irolt maakte zijn slippertje goed met een knappe redding. Hierna werd Arum wat sterker en schoot Tim in het zijnet. Tot aan de rust was het Arum dat de bal had, alleen werden er geen grote kansen meer gecreëerd.

In de rust werd afgesproken om vol druk te zetten en dit resulteerde meteen in de 1-1. De bal kwam na een goede voorzet van Wouter voor de voeten van Kevin, die van dichtbij goed binnenschoot. Arum bleef de bovenliggende partij en kreeg goede kansen via Kevin en Rinnert, alleen mistten ze beide nipt het doel. Ondertussen bleef het wel uitkijken voor de snelle counter van TOP, maar deze werden vaak goed verdedigt. Een kwartier voor tijd leken de krachten bij Arum wat weg te vloeien en nam TOP het initiatief weer over. Dit leidde nog tot één grote kans, gelukkig voor Arum had Irolt weer een goede redding in huis.

Zo bleef het 1-1 en over de gehele wedstrijd gezien was dat een terechte uitslag.

Ook trainer Hein zei na afloop dat de puntendeling wel terecht was; “de wedstrijd was rommelig van beide kanten waar zij in de 1ste helft een ligt overwicht hadden daar het bij ons op het middenveld niet geheel goed stond bij balbezit van TOP’63, dit in de rust met elkaar besproken.
Na rust gelijk de 1-1 en daarna ook de betere ploeg op het veld maar de kansjes niet kunnen benutten vanaf de 75ste minuut werd het een open wedstrijd maar beide teams zeer rommelig met het balbezit omgingen, zij hebben op het laatst nog 2 zeer grote mogelijkheden gehad waar Irolt met een knappe redding op een schot ons in de race hield en de laatste op de doellijn werd gepakt.”

Zaterdag a.s. speelt Arum weer een zware wedstrijd thuis tegen HJSC. Aanvang: 14.45.

26 september 2023