Bosnië wint het Plee-off toernooi!

Als afsluiting van 2023 werd op vrijdagavond j.l. in de Trije te Franeker het zaalvoetbaltoernooi gehouden voor senioren en junioren. Er hadden zich 49 voetballers aangemeld. Door ziekte en blessures deden er uiteindelijk 42 mee aan het Plee-off Toernooi.
De 8 teams waren verdeeld over twee poules van vier in dit toernooi tussen 8 landen die nog mee spelen om een plaats op het EK 2024 in Duitsland.
Na de poule wedstrijden werden er kruisfinales gespeeld met als inzet de vijfde en de eerste plek. De vijfde plek werd uiteindelijk gepakt door Wales die via een shootout deze plek behaalde.

De finale ging uiteindelijk ook tussen de twee poule winnaars en was bloedstollend spannend met knap keeperswerk van zowel Francis (Finland) als Stian (Bosnië) Aanvallend kansen van de talentvolle Harmen en Rudmer.  Echter er werd niet gescoord. Eindstand 0-0. Shootouts:  Migchiel schiet raak, Stian stopt voor Bosnie en is met zijn team de terechte winnaar!
De voorzitter bedankt na afloop de wedstrijdleiding Reino en Maria. De scheidsrechters met o.a. Nick, Francis en Michel. Hij bedankt bestuurslid Nico die de loting voor de toernooi verrichtte. Hij kon zelf niet bij het toernooi aanwezig zijn.
Voor de eerste prijswinnaars: Stian, Migchiel, Sjoerd, Harmen en Wessel K en de tweede prijswinnaars: Marwin, Rudmer, Marc, Francis en Reimer waren er “kerstpakketten” van de Spar.
Rinnert was met 8 doelpunten de topscorer. En hieronder de foto’s uitslagen e.d.
Al met al weer een mooie afsluiting van het voetbaljaar 2023!

30 december 2023