Dames scoren 8x in 60 min.

De tweede speelronde vond afgelopen vrijdag 5 april j.l. plaats, dit keer in de Arumer ArenA ofwel sportcomplex de Bining.

Ondanks de vele regen begin van de dag, bleek het hoofdveld goed bespeelbaar te zijn. Fijn natuurlijk want hierdoor kon het speelschema op twee velden worden afgewerkt. Deze avond was de bezetting wederom krapjes. Door de afwezigheid van Linda, Marith, Tjalie, Femmy en Doutsen, hadden we 14 speelsters tot onze beschikking. Precies genoeg voor twee teams, iedereen was zich bewust….dat wordt 60 minuten volop voetballen.

Vorige speelronde kwam ons V1 team maar moelijk tot scoren, hier werd meteen in de eerste wedstrijd het tegendeel bewezen, met een prachtig afstandschot opende Dianne de score! Als verdediger scoor je niet vaak, deze was om in te lijsten (helaas géén opname of foto van beschikbaar). Daarna was het Anne die de eindstand bepaalde 2-0. Anne die door langdurige blessure 1e helft van dit seizoen amper heeft kunnen spelen, nu weer haar meerwaarde toonde. Bij ons V1 team werd goed gevoetbald, mooie combinaties, volop inzet en zo nu en dan ontbrak stukje geluk bij de afronding. Ons V2 team was, door ontbreken van Doutsen en Femmy, het even zoeken qua posities in het veld. Compliment effectiviteit, je hoeft niet de hele wedstrijd te domineren als je de kansen benut…win je gewoon! Doelpuntenmakers deze avond waren resp. Anne (3x), Jasmijn (2×), Dianne, Marrit en Jeanne.

De teams bleken ook deze speelronde weer aan elkaar gewaagd, de veelal spannende wedstrijden werden door onze club scheidsrechters Kewin Wijbenga en Pieter Tolsma keurig begeleid. Arum V2 team behaalde de meeste punten (8 pnt) deze avond, gevolgd door Arum V1 en Zeerobben met ieder 7 pnt, Mulier 4 pnt en Makkum 1 punt. Onze V2 zijn momenteel koploper, waar V1 op een knappe 3e plaats staan op 2 pnt van de nummer 2 Zeerobben. Al met al mooie en vooral sportieve voetbalavond!

De volgende speelronde is vrijdagavond 19 april, de organiserende vereniging is dan zmvv Zeerobben uit Harlingen.

7 april 2024