Volgend seizoen ook 7×7 Mannen 18+ in Arum

Op de TC vergadering van woensdag j.l. is een begin gemaakt met het indelen van de teams voor volgend seizoen ’24-’25. Na een inventarisatie onder de seniorenleden bleek er voor volgend seizoen genoeg animo te zijn om mee te gaan doen aan de 18+ mannen 7 x 7 reeks competitie op vrijdagavond!

De geschiedenis van het 7 x 7 voetbal
Voor mannen die na hun 35ste het voetballen zo leuk blijven vinden dat zij hun voetbalschoenen nog niet in de wilgen willen hangen, heeft de KNVB ooit het 7×7 35/45+ voetbal opgericht. Want; hoe oud je ook bent: voetbal gaat nooit uit je bloed. Daarna volgde het 7 x 7  voor Dames/Vrouwen 18+
Vanaf het seizoen ‘22/’23 startte de KNVB ook met het aanbieden van 7×7 Voetbal voor de leeftijdscategorie 18+ mannen. Deze leeftijdscategorie, die geldt voor alle leeftijden boven de 18 jaar, werd toegevoegd aan de al bestaande leeftijdscategorieën 35+ en 45+.
Het steeds populairder wordende 7×7 Voetbal is het ideale aanbod voor voetballers om toch te blijven voetballen met hun eigen vrienden en/of wanneer de zaterdag wegens werk niet meer ideaal is. Het doel van 7×7 Voetbal 18+ is dan ook het bij elkaar houden van teams die niet meer een elftal bij elkaar kunnen krijgen.

7×7 voor- en najaarsreeks
Bij 7×7 voetbal nemen teams, bestaande uit zeven spelers het op een half veld tegen elkaar op. Niet het presteren staat centraal, maar wel het recreatieve voetballen met en tegen leeftijdsgenoten. 7×7 voetbal wordt aangeboden in een voor- en najaarsreeks competitie.
Deze vorm kent een reeks van minimaal vier speelavonden op vrijdagavonden in het voor- en najaar. Een vereniging is tijdens de reeks eenmaal gastheer en speelt de overige momenten bij de andere verenigingen in de poule. Voor de voorjaarsreeks wordt er, indien mogelijk, een nieuwe indeling gemaakt en wordt er opnieuw gespeeld op vier/vijf vrijdagavonden.

Belangstelling?
Dus in navolging van de 35+ en de Dames schrijven we voor volgend seizoen ’24-’25 ook een Mannen Senioren 18+ zevental in voor de competitie.
Heb je hiervoor belangstelling meld je bij een van de bestuursleden!

Zie ook regels en spelregels op deze infokaart: infographic-7×7

25 april 2024