Kevin bedankt!

Tijdens het slotfeest van de v.v. Arum afgelopen zaterdag 1 juni was er een speciaal afscheid. Na in totaal 7 seizoenen voor de v.v. Arum te hebben gespeeld. En met meer dan 100 goals gemaakte te hebben speelde Kevin Jaarsma afgelopen zaterdag (uit tegen VCR) zijn laatste wedstrijd in de hoofdmacht van de v.v. Arum. De 30 jarige Kevin stopt omdat hij steeds meer pijntjes krijgt en heeft. En dat is logisch na twee grote zware knieblessures. Zaterdag kreeg hij uithanden van Wessel Hibma namens de gehele A-selectie een prachtig ingelijst v.v. Arum shirt. Maar vooral een prachtig en lang applaus. “We hebben van je genoten” voegde de voorzitter er nog aan toe.

Kevin’s voetbalcarrière
In totaal maakte Kevin 143 goals in het seniorenvoetbal. In september 2019 maakte Kevin Jaarsma al de honderdste in het seniorenvoetbal. Toen waren dat 35 voor, indertijd, Harlingen en 65 voor de v.v. Arum.  Dit seizoen op zaterdag 16 december 2023 de honderdste in het shirt van de v.v. Arum. En wie had dat ooit nog gedacht nadat hij in september 2021, nu aan de andere knie, weer zwaar geblesseerd raakte. Kevin was vastberaden: hij stopte na deze blessure en de nodige operaties. Hij bleef op dat moment op 89 goals voor de v.v. Arum steken.

Het begon toch weer in mei 2023 te kriebelen. Maakte zijn rentree aan het eind van vorig seizoen. En was er vanaf de start van dit seizoen weer volledig bij. En maakte dit seizoen ook alweer 16 goals.
In de beslissende competitiewedstrijd tegen Hielpen maakte zijn laatste. Kreeg in die laatste thuiswedstrijd een publiekswissel en een groot applaus van de supporters en familie (Pa Feike en Opa Wiebe waren er natuurlijk ook bij, zie foto)

Zijn voetbalcarrière had zijn “ups and downs”. Maar zeker een carrière met mooie herinneringen:
Als klein jongetje begon hij bij de v.v. Arum waar hij een aantal jaren speelde. Maar zijn talent viel al snel op. Hij mocht het in de jeugd van SC Heerenveen proberen en speelde er met Hakim Ziyech en tégen Memphis Depay. Thuis was iedereen gek van Feyenoord, dus aarzelde Kevin Jaarsma niet toen die club hem wilde. Maar Rotterdam bleek wel wat ver, dus hield dat avontuur na een halfjaar op. In de tussentijd liep hij ook nog even rond bij de jeugd van Cambuur.

Zijn nomadenbestaan eindigde nog lang niet toen hij te licht werd bevonden voor het profvoetbal. Hij koos op zijn 15e voor LAC Frisia, verkaste na een jaar naar Zeerobben. Speelde in de seizoenen 2012/2013 en 2013/2014 als broekie in het eerste van Arum (waarin hij 42 scoorde) en toen kwam FC Harlingen. Nadat hij daar zwaar geblesseerd raakte keerde hij in het seizoen 2018/2019 terug bij Arum. En scoorde er weer lustig op los. Maar weer een zware knieblessure (nu de kruisbanden andere knie) bleek in eerst instantie het einde van zijn carrière.
Maar Kevin kwam weer terug en maakte dus de 100 “vol” (vier sterren) in het shirt van de v.v. Arum. Een unieke mijlpaal voor hem en de v.v. Arum.

Kevin: namens alle supporters, leden, bestuur en A-selectie: bedankt!

Hieronder een kleine greep van voetbalfoto’s e.d. van Kevin Jaarsma

3 juni 2024