Arum sluit aan na overwinning op UDIROS

Op een nat, maar prima bespeelbaar veld heeft Arum een verdiende overwinning geboekt op UDIROS. En heeft het de weg omhoog ingezet met zeven punten uit de laatste drie wedstrijden.

Alleen had het ook zomaar anders kunnen lopen als de topscorer van UDIROS zijn twee kansen bij een 0-0 stand had afgemaakt, maar gelukkig voor Arum had hij zijn vizier niet op scherp en keepte Irolt, een van de uitblinkers afgelopen zaterdag, een prima wedstrijd. Arum was op het oog wel de beter voetballende ploeg en kreeg ook zeker kansen, waarvan er voor rust één werd benut. Na een hele mooie aanval van achteruit en een goede actie van Rinnert kon Tim (zijn 50e, zie nieuws item De 2e Ster voor Tim. – VV Arum) de bal in een leeg doel tikken.

Na de rust bleef het spelbeeld hetzelfde, kansen over en weer en een iets makkelijker voetballend Arum. Alleen begon UDIROS iets harder te spelen met als resultaat dat Kevin de wedstrijd uitgetrapt werd. Vlak hierna werd de goed ingevallen Hylke opzichtig onderuitgehaald in de ‘zestien’ en kon de scheidsrechter niet anders doen dan een penalty geven. Deze werd door BT (zijn 75e, zie nieuwsitem 3e Ster voor BT! – VV Arum) in het dak van het doel geschoten. UDIROS probeerde het hierna nog met een extra spits, maar Arum kwam eigenlijk niet meer in de problemen. De enige kans die UDIROS nog kreeg was een vrije trap in de laatste minuut en die werd door de muur heen binnengeschoten.

Trainer Hein was zeker tevreden over het spel wat Arum afgelopen zaterdag heeft laten zien,
“In het begin wat teveel meegegaan in het spelletje van de tegenstander die eigenlijk alleen de lange bal hanteerde op de spits en de daarachter voetballende topscorer van UDIROS, zodra we de bal laten rond gaan dan kwamen we er ook zeer gemakkelijk doorheen wat een paar goede mogelijkheden opleverde.
Het was wel lastig voetballen op een zwaar veld”, aldus trainer Hein

En dus een belangrijke overwinning voor Arum dat nu de aansluiting met de subtop weer heeft gevonden.
En om de aansluiting te behouden moet er volgende week een resultaat behaald worden in Bakhuizen dat evenveel verliespunten heeft dan Arum. Aanvang 14.30.

De beelden van de goals zijn overigens te zien op Insta v.v. Arum
5 november 2023